Glinkowanie
Glinkowanie karoserii to bardzo istotna kwestia w procesie odnowy lakieru. Ma on na celu końcowe oczyszczenie, przed dalszymi zabiegami. Usuwa wszystkie pozostałości które w dalszym ciągu tkwią w lakierze, np. drobinki asfaltu przyklejone do karoserii. Proces ten jest nieco bardziej złożony dlatego przedstawimy go w kilku krokach.
1. Dobór glinki i obsługa.
- Na glince nie powinniśmy oszczędzać – szczególnie, że nie jest to bardzo duży wydatek, sensowny produkt zaczyna sie od ceny ok. 30zł.
- Na właściwości glinki wpływ ma temperatura – im cieplej tym glinka jest miększa, wtedy lepiej zbiera brud i lepiej się nią operuje, w niskiej temperaturze glinka jest twarda, w tym przypadku nie powinniśmy jej używać – przy styku z lakierem będzie powodować rysy. Istotnym jest, aby utrzymywać odpowiednią temperaturę glinki, pamiętajmy, że przy styku z zimną karoserią, glinka się wychładza. Warto mieć w pobliżu pojemnik z ciepłą wodą w którym możemy podgrzać i wypłukać glinkę.
- Przed użyciem glinkę rozmiękczyć i dobrze ugnieść.
2. Jak używać glinkę?
- Przechodzimy do właściwego procesu glinkowania, na początek musimy dobrze umyć i wysuszyć auto.
- Glinka na styku z lakierem musi mieć poślizg, możemy zaopatrzyć się do tego w odpowiedni specyfik, ale równie dobrze sprawdzi się ciepła woda z dodatkiem szamponu – trzeba pamiętać, aby glinkowany obszar był wilgotny, używanie glinki na suchym spowoduje rysy.
- Spryskujemy element na którym będziemy działać wodą z płynem i ślizgamy po nim glinką, nie trzeba glinki mocno dociskać, kontrolujemy efekty glinkowania i regulujemy siłę nacisku.
- W trakcie glinkowania, sprawdzamy jej czystość, jeżeli zobaczymy na niej brud, płuczemy w wodzie i zagniatamy do środka w ten sposób postępujemy przez cały proces.
Efekty glinkowania możesz zobaczyć w tym wątku na »forum.
Proces glinkowania przedstawia poniższe video: