Lakierowanie pojazdu czy powierzchowna polerka – co wybrać?
dnowa nie tylko po uszkodzeniach
Lakier niszczeje wraz z eksploatacją i nie musi paść ofiarą uszkodzenia mechanicznego. Powody są różne, po przygodami na drodze, również korozja, starzejąca się powłoka również niewłaściwa konserwacja i mycie.
Przed lakierowaniem należy przeprowadzić jego oględziny. Musimy ustalić, czy zależy nam na całościowym „błysku”, czy jedynie powierzchownym odświeżeniu, lekkiej korekcie lub woskowaniu. Wykwalifikowana obsługa w branży kosmetyki samochodowej może nam doradzić – po naszych wskazaniach – jakie rozwiązanie będzie trafne.
Długi proces „pełnego” lakierowania
Decyzja o kompletnej, 100-procentowej renowacji lakieru zmusi nas do sięgnięcia po większą sumę. Nie obędzie się bez fachowej obsługi. Sam proces sprowadza się do ośmiu czynności, począwszy od mycia, na kontroli efektu przy pomocy specjalistycznego światła.
Sam proces kompletnej renowacji wygląda tak:
- spłukanie pojazdu, najlepiej bezdotykowe mycie z pianą aktywną;
- glinkowanie/oczyszczanie lakieru;
- badanie i pomiary czujnikiem do oceny stanu lakieru;
- dobór odpowiedniej techniki regeneracji;
- polerowanie (korekta lakieru nałożonego wcześniej plus wyrównanie powierzchni);
- odtłuszczanie powierzchni – przed nałożeniem kolejnych powłok;
- nakładanie powłok ceramicznych;
- sprawdzenie prawidłowości wykonanej pracy przy pomocy specjalnych urządzeń oświetleniowych.
Efekt pojazdu lepszego niż nowy
Zwolennicy renowacji lakieru przekonują, że po tym zabiegu samochód może wyglądać… lepiej niż nowy. Profesjonalna odnowa różni się od powierzchownych „polerek” tym, że ścierane jest co najmniej kilka razy mniej powierzchni. W kontekście dalszej eksploatacji ma to spore znaczenie – przy polerowaniu często pozostają mniej widoczne na pierwszy rzut oka smugi, czy hologramy. Przy renowacji pozbędziemy się ponadto zmatowień, kurzu, zacieków, a z porządnym woskowaniem pojazd zyska efekt „lustra”, prezentując się elegancko z każdej perspektywy.
Polerowanie usuwające do połowy „naniesień” potrwa do kilku godzin. Mowa tu jedynie o powierzchownym odświeżeniu. Za renowację z czyszczeniem do 85 procent powłoki karoserii musimy uwzględnić pozostawienie pojazdu nawet na dwa dni „robocizny”. Przy całkowitej renowacji lakieru może być to nawet tydzień bardzo detalicznej pracy. Szczegółowy harmonogram i wykaz czynności możemy ustalić np. z firmą auto detailingową Detal Blysk z Krakowa.
Zabezpieczenie równie ważne jak lakier
Utrwalenie zmian dokonanych na karoserii jest szczególnie ważne, jeśli przez dłuższy czas chcemy prezentować się w aucie z efektem świeżości. Odpowiednia warstwa ochronna, ale i dalsza troska o powłokę karoserii przyczynią się do trwałych efektów renowacji lakieru.