Post 04 wrz 2012, 14:05

Test Ultimate Compound Meguairs

Specjalnie dla użytkowników forum JwB przeprowadziliśmy test Ultimate Compound firmy Meguairs - środka do regeneracji lakieru. Chcieliśmy na własne oczy przekonać się czy powszechnie wychwalany środek faktycznie potrafi zdziałać cuda w procesie regeneracji lakieru i jakie efekty można uzyskać w przypadku ręcznego użycia.

O produkcie: Ultimate compound to rodzaj pasty polerskiej przeznaczony do pracy ręcznej i maszynowej, sprzedawany w butelce o objętości 450ml. Użycie środka powoduje oczyszczenie powłoki lakierniczej z powierzchniowych plam, oksydacji, odbarwień, usuwa zadrapania, zmatowienia i zarysowania - informacje ze strony producenta.

Cena: W zależności od sklepu cena wacha się od 53-60zł.

Cel testu: W poniższym teście postaramy się sprawdzić jak produkt radzi sobie z rysami i zadrapaniami na lakierze wynikającymi z normalnego użytkowania.

Auto do testów: Test przeprowadziliśmy na 6-letnim czarnym lakierze samochodu VW Fox. Jak widać auto posiada dosyć dużą ilość płytszych i głębszych rys.

Przed testem: Przed wykonaniem testu, powierzchnia lakieru została umyta i wyglinkowana, a następnie wysuszona.

Narzędzia: Do polerowania używałem aplikatora Tri-Color oraz mikrofibr do usuwania nadmiaru pasty i czyszczenia. Polecam gotowy zestaw który można kupić np. w sklepie detailershop.pl. Warto jednak zaopatrzyć się w więcej niż jedną mikrofibrę oraz dodatkowo alkohol izopropylowy (IPA) którym usuniemy pastę (zwykła woda + płyn nie da rady). Przed testem nie kupiłem IPA więc używałem płyn do mycia szyb w atomizerze, który również zawiera w składzie alkohol izoporopylowy .

Jak używać Ultimate Compound
Polerowanie przy użyciu UC nie wymaga większych umiejętności i doświadczenia w tym temacie. Można powiedzieć, że sposób użycia jest idiotoodporny i raczej ciężko coś zepsuć. Zaleca się polerować lakier kolistymi ruchami przy średnim nacisku, jednak po pół godzinie polerowania tego samego miejsca nie zwraca się na to już takiej uwagi. ;) Co ważne warto zarezerwować sobie trochę czasu i uzbroić się w cierpliwość - pierwsze efekty zobaczymy dość szybko, ale wypracowanie zadowalających efektów zajmie trochę czasu. Polerowanie tylnej ćwiartki i drzwi w tym małym aucie zajęło mi ok 2-2,5h, po czym zacząłem odczuwać powoli odpadającą rękę. :) Warto to wziąć pod uwagę , jeżeli chcemy wypolerować całe auto i podzielić pracę na kilka etapów.

Test Ultimate Compound
Przed użyciem wszelkich produktów oddziaływujących na lakier, tapicerkę itp. warto wypróbować ich działanie w jak najmniej widocznym miejscu, nigdy nie wiadomo czy na akurat tym materiale/lakierze środek nie uszkodzi powierzchni. Dlatego zamiast brać się od razu za maskę warto spróbować na wewnętrznych częściach klapy, progów itp.

Kierując się tą zasadą zacząłem od progu:
Obrazek
Obrazek

Produkt jest bardzo wydajny, na niewielki element wystarczy nieduża ilość.
Obrazek

Zaczynamy :)
Obrazek

Efekt był całkiem niezły więc można zabrać się za dalsze prace.
Obrazek

Powierzchnia lakieru przed testem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Żeby mieć dobre porównanie 50/50:
Obrazek

Kolejne zdjęcia obrazują stan po użyciu Ultimate Compound:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I całość:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I szybki podgląd przed i po (gif):
Obrazek

Wyniki testu:
Środek oceniamy w pięciostopniowej skali.

- Cena/wydajność: 5
- Efekty: 5
- Trwałość: 5
- Jakość: 5

Podsumowanie:
Ultimate Compound to bardzo dobry środek do regeneracji lakieru, dobrze radzi sobie z powierzchniowymi rysami, niemal w całości je niwelując. Dużą zaletą jest łatwy sposób użycia, szczególnie polecamy środek dla osób początkujących. Jedyną wadą środka jest czas pracy, dlatego zalecamy użycie pasty w połączeniu z maszyną polerską.

Do dyskusji na temat Ultimate Compound zapraszamy w tym wątku: