Mycie silnika wbrew pozorom nie jest trudne jednak trzeba pamiętać o paru zasadach:
Silnik diesla - tu mamy najmniej problemów, niema kabli wysokiego napięcia, cewek tak naprawdę nie wyrządzimy mu krzywdy, pamiętać trzeba że silnik musi być wystudzony a w szczególności jeśli jest turbina w żadnym wypadku nie można myć silnika póki ona jest gorąca.
Silnik benzynowy - jeżeli cewki, komputer elektronika są na wierzchu w komorze silnika zabezpieczamy je folią aby nie dostały wilgoci
Silnik można myć uniwersalnymi środkami czyszczącym tzw. APC ja używam SNB Green APC i Nielsen Cyclone ale bardzo fajnie dają radę środki Meguiars'a -Engine clean do mycia i engine dressing do konserwacji.
Silnik spryskujesz środkiem i za pomocą pędzelków (musisz się zaopatrzyć w kilka rozmiarów-grubości) wypracowujesz-czyścisz powierzchnie komory i silnika, spłukujesz wodą, ale pamiętaj delikatnym strumieniem np. z węża nie z karchera ciśnieniem 150 bar
bo możesz po rozłączać a a co gorsza pourywać kable instalacji, następnie wydmuchujesz powietrzem wodę która pozostała lub czekasz aż wyparuje
,jak silnik jest suchy konserwujesz wszystkie części gumowe i plastikowe co nada im ładny świeży wygląd i kolor.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy